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Worldwide digital games market: February 2019

Worldwide digital game spending returns to growth. Consumers spent $8.2 billion on digital games across console, PC and mobile in February, up 2% compared to February last year. Growth came primarily from mobile, which was up 9%. This more than made up for the 6% decline in premium PC, where the market continues to face a tough comparison against sales of PlayerUnknown’s Battlegrounds last year.

전세계 디지털 게임 시장 : 2019 년 2 월

전세계 디지털 게임 매출상황이 성장세로 되돌아갑니다. 소비자는 2월에 콘솔, PC 및 모바일을 통해 디지털 게임에 82억 달러(약9조 2,824억 원)를 지출했으며 이는 작년 2월에 비해 2% 증가한 수치입니다. 이러한 성장은 주로 모바일에서 발생했으며 9%가 증가했습니다. 이것은 작년에 플레이어언노운즈의 배틀그라운드 판매와 비교하여 시장이 계속해서 강세를 보인 프리미엄 PC 시장의 6% 하락을 보완 하였습니다.




Apex Legends has the best launch month of any free-to-play game in history. Apex Legends generated an estimated $92 million from in-game spending across all platforms, with the majority coming from console. Despite this, Fortnite still came in above Apex Legends in the top grossing rankings.



에이펙스 레전드가 역대 부분 유료화 게임 중 한 달 동안 가장 성공적인 출시를 기록하였습니다. 에이펙스 레전드는 모든 플랫폼에서 9200만 달러(약 1,041억 원)의 수익을 일궈내었고, 그 수익의 대부분은 콘솔에서 발생하였습니다. 하지만 이러한 약진에도 불구하고 포트 나이트는 여전히 에이펙스 레전드보다 최고 매출 총액 순위에서 상위권에 위치하고 있습니다. 


Anthem makes over $100 million in digital revenue at launch. Anthem was the top-selling title by units on console in February, with an above-average digital download rate. In-game spending came in at $3.5 million across both platforms.


앤썸이 출시로 1억 달러(약 1,132억 원)를 디지털 수익으로 벌여 들었습니다. 앤썸은 콘솔 분야에서 2월에 가장 많이 팔린 타이틀이며, 평균보다 높은 디지털 다운로드 수치를 보여주고 있습니다. 인게임 내 소비는 두 플랫폼에서 3500만 달러(약 396억 원)를 기록하고 있습니다. 



Hearthstone takes a sharper downward turn. Hearthstone revenue had its largest year-over-year decline ever this month, dropping 52% across PC and mobile, partly due to heightened competition within the genre and likely franchise fatigue.


하스스톤이 날카로운 하향곡선을 그리고 있습니다. 하스스톤의 수익은 이번 달에 전년대비 가장 큰 하락세를 보여주고 있습니다. PC, 모바일에서 약 52% 정도 감소했으며, 이에 대한 부분적인 원인은, 장르내 심화되는 경쟁과 블리자드라는 프랜차이즈에 대한 피로감 그리고 실망감이라고 생각됩니다.  



NBA2K continues its exceptional run. Life-to-date through February, NBA2K19 in-game spending is up an estimated 42% compared to NBA2K18, showing some of the highest growth seen from any mature AAA franchise in recent years.


NBA2K가 이례적인 성장을 지속하였습니다. 출시 이후 2월까지, NBA2K19의 인게임 내 소비는 NBA2K18과 비교해서 42%나 상승했으며, 이는 최근 수년간 어느 유명 AAA급 프랜차이즈에 비교해 가장 높은 성장률을 보여주고 있습니다.












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